top of page

Power Ballad

ההיסטוריה
הבלאדות הן השירים השקטים, העדינים, הרכים והקלילים שבז׳אנר. תמיד יש בהן עצבות מסויימת והן אפילו רומנטיות לרוב. הבלאדות ההעדינות של הרוקרים הקשוחים היו סוג המוזיקה העדיף על הנשים. הרוקר הקשוח והמחוספס הראה את הצד הרגיש שלו.
אמנם ה־
Scorpion הם הלהקה המזוהה ביותר עם הבלאדות העוצמתיות, למרות שהם לא הלהקה הראשונה שניגנה בלאדות ברוק ובמטאל, הבלאדות בגל הראשון של המטאל לא היו ממש בלאדות והעולם חב להם רבות על תרומתם ליצירת הפֿורמט והשפעתם על הלהקות שבאו אחריהם בכל בסגנונות והז׳אנרים, גם על להקות ההבֿי והפאו׳ר מטאל שהוזכרו בפרק זה.
בשנות השמונים נעשתה הבלאדה העוצמתית מאוד פופולארית עם גל להקות השיער, בגְלֶאם ובייחוד בפופ מטאל. השימוש המרובה שנעשה בה שחק במעמדה באותה התקופה והפך את הסגנון המוזיקאלי שנחשב לבעל איכויות נדירות של רגש ורגישות אמיתיים להמוני ומאוס בעיני מטאליסטים רבים.

המוזיקה
הבלאדות הן איטיות, מלודיות, עדינות, רכות וקלילות יותר משאר השירים בז׳אנר ועל פי רוב רומנטיות ונעשה בהן שימוש בפריטת ארפג׳יו או בפירוק אקורדים בקלין בעיקר או בפסנתר ולעיתים בפאו׳ר קורדס בדיסטורשן בפזמון.
הבלאדות עמוסות במיתרי גיטרה, עם הרבה רוך ועדינות. הגיטרות מנוגנות בארפג׳יו (= פירוק אקורדים) בקלין, לפעמים גיטרות אקוסטיות (ועל כך בהמשך: בלדה אקוסטית- הערך הבא בפרק זה), לעיתים הקלידים נותנים נופך רומנטי- כינורות עדינים ו/או פסנתר, וגם התיפוף עדין ולא בומבסטי. נהוגה התעצמות לקראת הסוף עם סולו חזק ועוצמתי שמתחיל לקראת הסיום; לפעמים הסיום, בקרשצ׳נדו, מזומר על הסולו ולפעמים על ריף עוצמתי בדיסטורשן שבא אחריו.
לעיתים נעשה שימוש בסאונדים של כלים עתיקים כגון צ׳מבלו או לאוטה או כלים קלאסיים כגון אבוב וחליל ליצור אווירה ימי־ביניימית ומצד שני בדרך־כלל קיים גם שימוש בפסנתר או גיטרה בקלין ודאבלינג ליד היותר מקובלים במטאל.

הליריקה
הליריקה עוסקת בעיקר באהבה רומנטית כמו בשירם של ה־Scorpions Still 
Loving You, שהיה להיט ענק ב־80׳S, אך גם בנושאים אחרים, כמו שירם Winds of Change, שהיה להיט ענק ב־90׳S.
בלאדות רבות עוסקות באהבה רומנטית כמו-
Wasting Love של Iron Maiden אך לרוב הליריקה אינה עוסקת באהבה רומנטית סטאייל שוקולד מתוק ודביק אלא בנושאים יותר אפיים כמו בשיר Wash Away The Poison של Edguy העוסק
בהתמודדות והיטהרות מכאב.
אם־כי הובאו כאן דוגמאות מבלדות ההבֿי והפאו׳ר מטאל, יש גם בלדות במטאל הפרוגרסיבֿי, לדוגמא:
Jet City Woman של Queensrÿche.

bottom of page